Pagina's

woensdag 3 februari 2016

Gebed voor iedereen.

Sinds september ben ik meer bezig met gebed, dit doe ik door gebeden op te schrijven in een schriftje.



Reden: Bewuster bezig zijn met bidden, meer contact met God, dankpunten opschrijven, maar zeker ook om me bewust te worden van gebedsverhoringen.

Met blauw schrijf ik mijn gebeden en met rood de dankpunten en antwoorden op gebeden. Ik probeer zoveel mogelijk de antwoorden achter de gebeden te zetten, ook de manier waarop er antwoord kwam.


Het "dieper" bidden is ontstaan doordat ik het op mijn hart kreeg, maar mede doordat ik tijdens het lezen van een boek, in een situatie terechtkwam die omschreven werd in het boek. De oplossing in het boek was bidden, en dat was ook het enige wat ik op dat moment kon doen. Ik voelde me machteloos en smeekte met mijn hele hart, door mijn tranen heen om een oplossing.
Mijn gebed werd verhoord, en dat gaf mij de drive, opende mijn ogen, hoe belangrijk gebed is.
Het is een relatie met God.

Het drong tot me door, dat ik meer moest gaan beseffen hoe dicht bij God is. En ik wil niet zeggen dat dit de 1e keer is hoor.
Ik ben vaker door processen heen gegaan, waarbij ik gebeden had voor oplossingen en ook vertrouwde dat God er was, ook bevestigd werd en antwoorden kreeg, maar toch was het dit keer anders.

God heeft mij ernaar toe geleid, en dit leidde tot een stapje naar volwassenheid in mijn geloof.
Ik zei altijd, je praat toch ook met je partner en kinderen als je wat voor elkaar wilt krijgen, waarom doen we dat dan niet met God?????

Een simpele vraag, met een simpel antwoord, maar dan komt het doen....


I Asked For Strength And God Gave Me Difficulties To Make Me Strong I Asked For Wisdom – Religious Quote

Dit plaatje heeft een tijdje op mijn Facebook gestaan, maar geeft mij nu een nog dieper betekenis en waarheid.

Als je bid, wil niet zeggen dat je het ook altijd meteen krijgt, of op de manier dat jij het wilt, maar je krijgt antwoord.
Het overkwam mij de afgelopen 2 dagen.

Maandag had ik op mijn hart om mijn "zussen" van de Beth Moore studie uit te nodigen voor koffie, gebed enz.
1 zus kon en daar ben ik naar toe gegaan, gaandeweg ons gesprek bleek waarom ik het op mijn hart had, we hebben gebeden, en ik ben vol dankbaarheid naar huis gegaan.

Gisteren raakte ik in gesprek met een zus, en gaandeweg dit gesprek was God aan het werk en liet mij Zijn antwoord zien op mijn gebeden.
Zo bijzonder om dat op die manieren mee te mogen maken, maar zo dankbaar dat God dit doet. Op zijn manier en op zijn tijd.

Deze moment staan natuurlijk in mijn schrift, als dankpunt maar ook om mijn steeds weer terug te brengen naar het gebed.

Mocht je nou denken dit lukt mij niet, ik kan het niet. Ik zag net op de Puur vandaag facebook pagina dit plaatje wat in de family planner staat.
Wie weet kan je dit gebruiken als 1e stap.






1 opmerking: