Pagina's

vrijdag 15 januari 2016

Bidden.

Sinds ik de film War room heb gezien, ben ik me bewuster geworden, van wat voor kracht gebed eigenlijk heeft.
Naarmate ik er meer over ging nadenken, wilde ik ook een "war room".

Dit heb ik gedaan door een schriftje te nemen en hier mij gebeden voor mijn gezin in op te schrijven. En dit is niet altijd even uitgebreid hoor, soms wel. Met een rode pen schrijf ik dan de beantwoorde gebeden op en hoe of ze beantwoord zijn.

Zoals vanmorgen, ik werd wakker en voelde een hele volle blaas, met mijn slaaphoofd ben ik naar toilet gegaan en vervolgens weer hup mijn bedje in. Ik dacht toen nog "Heer laat het alsjeblieft zo zijn dat ik nog een uurtje mag slapen want ik ben zo gigantisch moe, anders kom ik de dag niet door". Helaas ging nog geen 2 tellen later mijn wekker. Ik baalde en probeerde de moed te verzamelen om mijn bed uit te gaan. Patrick zei toen in eens tegen mij: "wil je niet nog even blijven liggen? ik ben toch al even wakker en ga er uit".....

Je ziet, gebeden worden beantwoord, en niet altijd op de manier die wij willen of voor ogen hebben.
Ik heb hierna nog heerlijk anderhalf uur geslapen, werd nog wel moe wakker, maar zei toen ook: "Heer op uw kracht kom ik er nu uit en ga ik aan het werk, dank u wel daarvoor."

Voor het een heb je meer gebed nodig dan voor het ander, en soms red je het niet alleen en heb je anderen hierbij nodig. Ik ben dan ook zeer dankbaar dat mijn "zussen" altijd te bereiken zijn en met mij mee bidden, of dat ik voor hun mag bidden.

Een van mijn zussen stuurde dit filmpje:




Het mooiste hiervan vond ik het einde, waarin deze dame ook zegt: Ik kan dit doen, omdat ik geen kleine kinderen meer thuis heb, kijk dus wat voor jou haalbaar is.

Zoals ik vorige keer ook zei, kijk wat God voor jou bedacht heeft, want ik weet dat ik dit enkele jaren geleden ook heel graag wilde, maar dat het niet lukte, wat mij weer frustreerde enz, enz.
Nu zijn mijn kids wat groter, en heb ik meer rust en meer tijd, daarnaast heeft God mij dingen geleerd die ik eerst moest leren voordat ik zo met gebed bezig kon zijn.
Dus wees niet boos als het niet lukt, misschien is het nog niet de tijd om het op de manier te doen die je in je hoofd hebt.
Begin bijvoorbeeld door bij het opstaan alleen al te zeggen: "Heer dank u wel voor vandaag, wilt u mijn gezin en mij vandaag weer leiden".
En van daaruit kan je verder.




1 opmerking: