Pagina's

donderdag 12 november 2015

Numeri 14


In navolging van mijn blog gisteren, sluit numeri 14 mooi aan.
Hoe eigenwijs is het volk? nadat er 10 vooruit zijn gegaan om het land te verkennen, wat God notabene aan ze had beloofd, komen er 8 terug met negatieve gedachten. Dit zet vervolgens iedereen op zijn kop en iedereen word negatief.
God word uiteindelijk ook boos, Hij zal flink teleurgesteld zijn. Men gelooft zijn belofte dus gewoon niet. Alle beren die op de weg komen volgens het volk, kunnen ze niet verslaan, maar God had toch beloofd dat hij hun zou helpen, dat het land voor hun was.
Hoe eigenwijs zijn wij eigenlijk? leven wij ook op onze manier? Ondanks dat zij toen der tijd een wolk en andere tekens hadden, en wij nu "alleen" de bijbel, denk ik dat we het onderschatten wat wij aan tekenen van God krijgen.

Ik las vandaag 2 stukjes die ik met jullie wil delen, schrik niet van de titels maar neem gewoon even de tijd om ze te lezen.

Hoe negativiteit mij van Gods zegen berooft



Focus





Laten wij als de 2 positieve mannen, Jozua & Kaleb, zijn in ons leven.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen