Pagina's

woensdag 8 juli 2015

Van zonneschijn naar regen...

Wat een weer, wel even lekker en goed voor de plantjes.
Het was heerlijk genieten afgelopen dagen, met de kinderen naar het strandje, of gewoon lekker buiten eten, het is echt vakantie. Toen ik vanmorgen wakker werd, had ik ook echt het gevoel alsof we al weken vakantie hebben, maar het is net een paar dagen.

We zijn de vakantie ingegaan met een bbq met onze buren. Joshua riep al heel lang dat hij een ananas wilde kopen, en dat hadden we ook gedaan. Toen ik de ananas ging snijden voor bij de bbq zei hij in eens: "mama, ik vind ananas niet lekker, ik wilde de ananas om het huis van Spongebob te maken...." Tja daar sta je dan met een ananas.
Omdat het vakantie was en ik al een tijdje wat uit wilde proberen, heb ik er pina colada's van gemaakt.



Links de versie met rum en rechts de versie zonder rum.
Een kinder "pina colada". Zeker voor herhaling vatbaar.

                                                


Kinderen helemaal gelukkig met de combi ananas en kokosmelk, of ik het vaker wil maken, maar natuurlijk.
Onze oudste is lekker aan het werk, of aan het "chillen" met vrienden. Dit is wel wennen, ze is nu vaker niet thuis dan wel, moet af en toe echt even op de rem gaan staan, en zeggen dat ze thuis blijft.

Maandag zijn we weer naar Leeuwarden geweest. Ditmaal om de uitslag van het Neuropsychologisch onderzoek aan te horen. De laatste tijd gaat het namelijk heel goed met Délana en dat blijkt ook nu uit de test. Waar ze eerst sociaal emotioneel op 7 jarige leeftijd functioneerde, is dit nu gestegen naar 9-13 jaar. Bijna haar eigen leeftijd om het maar zo te zeggen. Dit is ook aan heel veel dingen te merken, ik ben dan ook zo blij dat het eindelijk goed op papier staat. Zeker nu we bezig zijn met een vervolgplek voor haar. Emotioneel valt me dit gigantisch zwaar, want het liefst heb ik haar gewoon thuis.
Na het gesprek zijn we lekker gaan lunchen, om vervolgens afscheid te nemen tot vrijdag, want komen weekend is ze hier weer.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het lezen in spreuken. Het begint een gewenning te worden om in de ochtend te lezen, als ik het niet doe is mijn dag toch minder "gezellig"
Gisteren waren we in spreuken 17 aangekomen. Ik ben nu 2 vertalingen aan het lezen om te vergelijken, dan is soms de ene tekst wat mooier of sprekende dan de andere.
Zoals bijvoorbeeld spreuken 17:6

Het sieraad van oude mensen zijn hun kleinkinderen en het sieraad van de kinderen hun ouders (HTB)

Kleinkinderen zijn voor grootouders de kroon op hun leven, kinderen zijn trots op hun voorouders (NBV)

of spreuken 17:9

Wie fouten vergeeft maakt vrienden, maar wei oude koeien uit de sloot haalt raakt zelf zijn beste vriend kwijt (HTB)

Wie vriendschap zoekt, dekt fouten toe, wie ze telkens oprakeld, verliest zijn vrienden (NBV)



Naast dit alles, is het mooi weer dus salade tijd. 
Gisteren een salade van spinazie, met appel, gedroogde tomaatjes en makreel. 















En vandaag weer verwend door Danishá, 



Ze heeft zelfs haar naam en de datum in het boekje geschreven. 















We zijn dus heerlijk aan het genieten zoals je merkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen