Pagina's

vrijdag 31 juli 2015

Einde van de week, einde van Spreuken..

Een tijdje geleden vertelde ik dat ik met een groep meiden op facebook in contact ben, en dat we samen het boek spreuken door zouden gaan. Ik had in mijn hoofd iedere dag een stukje te schrijven maar dit is er niet van gekomen., sorry.

Vandaag was het de laatste dag in het hoofdstuk Spreuken.
7 weken geleden zijn we begonnen, 1 hoofdstuk per dag, 5 per week.
Spreuken 31 hebben we afgelopen week in stukjes behandeld. Wat is het toch een mooi bijbelboek, wat staat er veel in.
Op de website women living well werd iedere dag geblogd en veel verteld over spreuken.
Ook was er een E-book wat we konden gebruiken.




En natuurlijk onze groep op facebook, waar we onze bevindingen met elkaar konden delen.
Ik ben God dankbaar dat ik bij deze groep ben terecht gekomen. Stuk voor stuk mooie vrouwen, met ieder een eigen verhaal, en allemaal op zoek naar God.

Stond er in spreuken al heel veel waarvan we soms zeiden, "wow dat wist ik niet", of pff dat doe ik anders.
Kwamen we uiteindelijk bij de spreuken 31 vrouw tot ontdekking dat het eigenlijk allemaal zo mooi bedoeld is.
Dat we richtlijnen hebben gekregen om ons leven te leiden, maar dat dat niet in 1 dag gaat. Ook de vrouw waar over gesproken word in spreuken 31 deed niet alles in 1 dag.
Wees dus niet bang dat je het niet goed doet, je bent onderweg, onderweg naar het lijken op een spreuken 31 vrouw.
Vergeet niet dat het een ideaal plaatje is wat door de moeder van koning Lemuel neer gezet word. Er staat niet voor niets in vers 10:

 "Een sterke vrouw, wie zal haar vinden? 
Zij is meer waard dan edelstenen.



Jaren geleden, voelde ik de kriebels om een vrouw naar God's hart te worden. Afgelopen week ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik gigantisch gegroeid ben.
Spreuken 31 was dan ook heel herkenbaar voor mij, ondanks dat er nog genoeg te leren valt, zijn er ook genoeg dingen die ik al doe. Dit gaat niet altijd zonder slag of stoot, maar God heeft mij laten groeien tot wie ik nu ben, en is nog steeds met mij aan het werk.

Dankbaar voor alles, gaan we vrolijk verder, zoals op dit plaat



Wees trots op jezelf, leg de lat niet te hoog, en laat God je leiden.
Luister naar je Vader, ongeacht wat een ander zegt, Hij weet wat het beste voor je is.
En soms doet het pijn, om hem te volgen, maar weet dat er een groter plaatje is, wat jij niet ziet maar Hij wel.
Trust & Love




1 opmerking: