Pagina's

dinsdag 26 mei 2015

Genieten van de kleine dingen


Vanmorgen vroeg werd ik weer erg blij van "onze" groenteboer.
Op dinsdagochtend, ga ik vaak naar de markt om daar groente en fruit te halen. Het gebeurd dan wel eens dat de groenteboer teveel heeft ingekocht en dit dan in een groter partij verkoopt, dit heb ik o.a. wel eens met bananen gehad. Nu gaan die in de smoothie, dus inkopen, in stukjes en in de vriezer.
Vanmorgen had hij teveel blauwe bessen. Nou ja teveel.... eigenlijk redelijk wat bakjes waar wat bedorven blauwe bessen tussen zaten, die hij dus niet in het schap wilde leggen.
Daar had ik wel oren naar..

Ruim 6 kilo blauwe bessen
Dus op naar huis met ruim 6 kilo blauwe bessen, uitgezocht en toch ruim 4 kilo overgehouden.
Daar kan een mens gelukkig van worden.
Nu recepten uit gaan zoeken.

Vanmiddag ging ik met zoonlief mee naar atletiek dag, zo hard als het vanmorgen regende, zo hard probeerde het zonnetje in de middag door te breken.


Hardlopen, en als eerste over de finish...



Verspringen eindigde in een snoekduik.



Hierna stond ik even te praten met een moeder en een juf, het ging voornamelijk over de organisatie van deze atletiek dag. Het gesprek werd wat minder positief, totdat de juf zei: "maar we hebben wel mooi weer".
Die opmerking kwam "binnen".  Wat lopen we te zeuren, het is mooi weer, en tuurlijk moeten er puntjes op de i gezet worden, mag je helpen door aan te geven wat anders zou kunnen, maar vergeet niet te genieten.


Na thuiskomst snel eten maken want we moeten op tijd eten voor de avond 4 daagse, meteen even een momentje om alle "geniet"momentjes van afgelopen dagen de revue te laten passeren.




De natuur is zo'n genietmoment, waar ik iedere dag van mag genieten als ik de hond uit laat.

Dankbaar dat we mogen genieten van de kleine dingen, kunnen we groeien naar de grote dingen die voor ons klaar staan....


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen