Pagina's

zaterdag 17 januari 2015

Tegenslag...... maakt je sterker


Gisteren had ik in de planning om een blog te schrijven, helaas door omstandigheden was de zin verdwenen en heb ik het op de achtergrond geschoven.

Soms heb je in het leven momenten waarop je tegenslag ervaart, het gaat even niet zoals je gepland had.
Ligt dat dan aan een verwachtingspatroon? ben je te perfectionistisch? of is dat gewoon het leven?
Antwoorden zullen nooit ter plekke komen, meestal zie je achteraf pas waarom iets gebeurde en of je er wat van kon leren of niet.
Gisteren was weer zo'n moment voor mij.
Op het moment van tegenslag ben ik heel "hard" gaan bidden, bidden voor geduld, liefde en een oplossing. Ik was echt even heel erg "van het padje" zoals ik dat meestal noem.
Ik zat met mijn handen in het haar en wist niet meer wat te doen.
Zo'n moment hoop je altijd meteen antwoord en een oplossing te krijgen, maar helaas werkt dit niet zo.
Eigenlijk begon ik de hoop een beetje te verliezen, en begon al bang te worden dat het voorlopig niet beter zou gaan worden.

Toen werd ik geconfronteerd met een gedachte: "Laat je hoop gaan, dan staat de "duivel" vooraan".
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar voor mij betekende het dat als ik mijn hoop zou laten varen, ik eigenlijk dus geen vertrouwen had in God.
En dat is dus absoluut niet mijn bedoeling. Ik heb de afgelopen tijd zoveel vertrouwen in God gehad, en ook ervaren dat hij alles ten goede keert, waarom zou ik dat nu dan laten varen.


1 Johannes 4:4
want Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.



Na een goede nachtrust, werden we vanmorgen wakker gemaakt door onze twee jongste kinderen.
Eerst kregen we een briefje, waarop stond hoeveel ze van ons houden en dat ze een ontbijt op bed voor ons klaar hadden staan.
Vervolgens kwamen ze boven met een dienblad vol met eten. Eigenlijk wilde ze dit eerder doen en met allerlei lekkere broodjes, maar dit werkte ook zeiden ze.


Na het eten wilde zoonlief nog even lekker stoeien.
Zo je dag beginnen, maakt dat je je zorgen even opzij kan zetten. Dan voel ik de zegeningen weer stromen en kan ik genieten. Genieten en zorgen achter me laten. Wetende dat God in mij machtiger is dan dat ik ben. 

Hierna hebben we even gezellig koffie gedronken bij mijn schoonouders en zijn we de markt op gegaan.
Joshua wilde vanavond koken, broccoli, die hebben we gevonden.
Bij thuiskomst mocht ik de aardappels schillen en ging hij de broccoli in roosjes snijden.
We hebben heerlijk gegeten.

Nu dus toch nog even met enthousiasme een blog geschreven.

Voor nu wens ik iedereen een fijne avond en nog een fijn weekend.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen