Pagina's

zondag 25 januari 2015

Keukendag


Als manlief in het weekend aan het werk is, heb ik vaak een keukendag.
Net zoals vandaag. De kids zijn druk met van alles en nog wat dus heb ik de tijd aan mezelf.
Een tijdje geleden had ik waardebonnen gekregen van Bol.com en daar had ik twee kookboeken besteld. Deze ben ik ingedoken en heb wat recepten opgezocht.
Ik ben begonnen met een recept uit het boek van Monique van der Vloed (via deze link kan je meteen zelf het boek bestellen)
Ik had gekozen voor de melkkoekjes (midden op het bakblik) en de "makkelijke koekjes" ( rechts op het blik)
Uit het boek van Rens Kroes had ik gekozen voor de chocolade muffins.




Ik had bewust gekeken naar de baktijd van de recepten zodat alles bij elkaar kon qua tijd. Omdat het uitproberen is of iedereen het lekker vind, halveer ik de recepten altijd. Vind het zo zonde als ik eten weg moet gooien.

Ondertussen stonden de rode kool en de snert te pruttelen, dit met het vooruitzicht op morgen, als we beiden aan het werk zijn en er geen tijd is om te koken.
Het is dan een kwestie van opwarmen en aanschuiven.

Als ik ga koken dan kom je liever niet in de keuken, het is net alsof er een bom ontploft is.


Je kan amper lopen of zitten, en niets terug vinden. Het is echt even mijn terrein op zo'n moment.
Maar als ik dan klaar ben ga ik opruimen en mogen de kids proeven van mijn probeersels





 Rode kool met appeltjes
Erwtensoep


Nu eerst de keuken opruimen, zodat we straks gewoon kunnen eten....
Fijne avond




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen