Pagina's

donderdag 1 januari 2015

Dag 1..............


Dag 1 van het nieuwe jaar begint al goed hihihihi.

De 1e week van December werd ik grieperig. Het heerste hoorde ik al, en ik heb me 2 dagen  goed beroerd gevoeld. Ach, dacht ik nog, als dit het is, daar teken ik voor.
Nadat ik me 3 dagen wat beter voelde stond ik de 4e dag op en dacht; "pfffffff dit gaat hem niet worden", maar we gaan gewoon door, bijna kindervakantie dus rustig aan.
De volgende dag toch maar even langs de huisarts gegaan, want ik had het gevoel alsof ik onder een vrachtwagen lag, zo benauwd. Wat bleek, beginnende longontsteking, dus met antibiotica en puffers naar huis. Nou ben ik totaal niet van de medicijnen, zelfs niet van de paracetamol. Sinds ik met mijn lichaam en gezondheid bezig ben weet ik redelijk de natuurlijk weg te behandelen om van kwaaltjes af te komen, maar ja dat ging nu toch niet lukken..
Netjes mijn kuurtje van een week afgemaakt, en ik voelde me een stuk beter. Dit duurde een week...




Afgelopen weekend, voelde ik me niet fit, maar dat weet ik ergens anders aan.
Maandag begon ik weer te kuchen, dinsdag ging ik wat harder hoesten en gisteren, woensdag, kreeg ik het idee dat mijn klieren uit mijn nek wilde "klimmen".
Ondanks dat ik geen "oud- en nieuw" mens ben, maar wel in voor een feestje, ben ik na een warme douche lekker bij de buurtjes aangeschoven om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Naarmate de avond /  nacht vorderde verdween mijn stem, en niet door de alcohol hahahaha.

Vanmorgen vroeg werd ik wakker, met veel pijn, gevoel alsof ik koorts had, die klieren waren nog steeds aan het klieren, en mijn stem, tja die moest ik zoeken...
Toch maar even de huisarts gebeld, en nu... nu heb ik een prednisolon kuur vanwege een keelontsteking....
Tuurlijk, we beginnen het jaar met het lezen van een bijsluiter van een medicijn waar ik geen fan van ben, maar ja dat deed ik nadat ik eerder op de dag al een pil in had genomen.

Je word bij de 1e regels al niet vrolijk van het lezen van de bijsluiter, en van het idee dat je een stootkuur van een week in je handen hebt, maar ok, toch er over heen gezet en door gelezen.
Een paar alinea's verder staat er:  Prednisolon bevat lactose, en niet zo'n beetje ook zag ik.

Heeft u een allergie dan wel intolerantie voor melksuiker - lactose dan mag u deze kuur niet innemen en moet u contact zoeken met de huisarts.............

Ok, hmmm, papieren van de apotheek bekeken:

Bij ons is niet bekend dat u niet tegen een van de bestanddelen van dit medicijn kan.....

OK........ Wat klopt hier niet??????
Langzaam aan word ik er zelf ook steeds meer mee geconfronteerd dat ons medische landje niet zo goed communiceert.
Ik heb een lactose intolerantie, vastgesteld door de dokters zelf, waar gaat hier wat mis??

Aan de ander kant ben ik nu 7 uur verder en ben wel van mijn keelpijn af hihihi, weet alleen nog niet wat ik liever heb keelpijn of buikpijn..

Maar goed, ik kan er nog steeds om lachen dat het zo gaat, morgen maar even contact opnemen met de apotheek en mijn eigen huisarts, gezien ik vandaag op de huisartsenpost terecht kwam.

Omdat ik mezelf heb voorgenomen positief te blijven ongeacht wat er gebeurd, leverde dit mij wel weer een leerpuntje op. De werking van Prednisolon heeft te maken met je bijnierschorshormonen.
Ik was me al aan het verdiepen in de bijnieren, maar dit is weer een stok achter de deur om eens uit te zoeken wat hier nou precies gebeurd in ons lichaam en hoe we dit op een natuurlijke manier kunnen gaan aanpakken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen