Pagina's

vrijdag 4 oktober 2013

Weekmenu: dag 2, 3 en 4....

Vandaag even wat menu's achter elkaar....

Dag 2:

Woensdag is normaal gesproken een rustige dag, een dag die ik benut om met mijn jongste dochter te gaan bakken. Dit keer lukte dat niet vanwege een afspraak bij de fysiotherapeut en dochterlief haar schoenen waren kapot, dus op zoek naar nieuwe schoenen.


Het bakken werd het maken van Bara.








Ik had in de planning om gevulde pompoen met feta en walnoot te maken.
Een pompoen had ik uit eigen tuin en de andere was een flespompoen die ik een week eerder op de markt had mee genomen.
Ik heb de bovenkant van de pompoen afgehaald, moest wel even kracht gebruiken, en vervolgens de pompoen in de over gezet. Met ruim een half uur was de binnenkant zacht en kon in verder met bereiden.

Gevulde pompoen
 We hielden nog wat over en dat is de koeling in gegaan.



Dag 3:
Donderdag was een drukke dag, in de ochtend de administratie gedaan, en in de middag op zoek naar 2 afscheid cadeau's met een moeder van school.
Toch heb ik tussen de middag pannenkoeken staan bakken voor de kinderen, en ik had er zelf eigenlijk ook wel even zin in ;-)
De 2 grote hadden bara mee naar school voor lunch en fruit.
pannenkoeken zijn bij mij nooit hetzelfde, dit keer was het boekweitmeel, speltmeel, lijnzaad, banaan (i.p.v. ei)
Voor de avond had ik stamppot roerbak andijvie.


Tussendoor heb ik nog een pompoen cake gemaakt.
En natuurlijke en beetje slagroom erbij...




Dag 4

Vanmorgen was het alweer vrijdag. We zijn begonnen met een groene smoothie, met hierin Spinazie, spirulina, banaan en nectarines.


Als lunch heb ik het overblijfsel van de gevulde pompoen gegeten, mijn jongste dochter heeft de laatste bara opgegeten, en Joshua was met een vriendje mee.
De 2 grote hadden pompoencake mee en fruit.

Het diner was heel simpel, Joshua en ik zijn alleen thuis, dus we hebben lekker de pannenkoeken op gegeten. En nu gaan we samen een kopje thee drinken met een stukje pompoen cake.

Morgen word een rommel dag, de meiden zijn het weekend uit logeren, Patrick moet werken, dus Joshua en ik gaan lekker met de trein op pad. We zien wel wat we gaan eten dan. 

Maar het grootste gedeelte van wat ik dinsdag gekocht heb is nu op. Er ligt nog wat spinazie en fruit.

Nou dit was weer even een kijkje in onze "keuken".
Fijn weekend allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen