Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Verwen weekend voor joshua

Het was de bedoeling om jullie gisteren bij te "praten" over het weekend, maar een bezoek aan mijn fysiotherapeut heeft wat roet in het eten gegooid.
Vandaar nu een verlaat verslag van het weekend.

Zaterdag had ik me voorgenomen om met Joshua met de trein naar Hilversum te gaan. Eerst met de bus naar het station en daarna met de trein naar Hilversum..... Dachten we. Helaas konden we maar tot Almere, moesten we van daaruit met de bus naar Weesp en toen weer in de trein naar Hilversum.
Een toeristische route maar Joshua heeft zich prima vermaakt.

In Hilversum aan gekomen zijn we lekker bij de Hema wat gaan drinken, Joshua mocht een kids box met poffertjes.





Het is grappig om te zien dat ze proberen een gezonde box te maken voor kinderen. Hij kreeg een appeltje, een pakje drinken, en een knijp fruitje, en mocht toen nog kiezen tussen een tosti, pannenkoek of poffertjes. Het pakje bevat zoetstoffen, toch niet zo heel kindvriendelijk zou ik zeggen maar ok. Hij heeft lekker zitten smullen en het gebeurd eigenlijk nooit dus vooruit dan maar.
Gezien hij erg dorst had kreeg hij ook nog een flesje chocomelk en toen konden we weer verder.








Van zijn eigen zakcentjes heeft hij nog een Bingospel gekocht, nadat ik beloofd had wel meteen die avond bingo te gaan spelen.
Na een rondje door het centrum, zijn we op de bus gestapt. Ik ben geboren in Bussum en mijn moeder woont nog steeds in Blaricum, dus in de bus en richting Blaricum. Ook dit was een toeristische route, door Hilversum en Laren, maar wat heerlijk om er door heen te rijden. Dat is gewoon jeugdsentiment.

Met "Oma" hebben we nog even een boodschap gedaan en wat plantjes voor in de tuin uitgezocht en toen gingen we naar een werkende papa.
Patrick werkt in Huizen, en ik had met hem afgesproken dat we daar naar toe zouden gaan en dan samen naar huis zouden rijden.
Op het werk werd Joshua nog even lekker verwend met een cupcake, en toen begon hij te klagen over buikpijn.... Hij is getest op allergie├źn maar er komt niets uit. Sinds hij thuis geen melk / lactose meer krijgt hoor ik hem niet meer. In mijn achterhoofd had ik al op zitten tellen wat hij aan melkproducten had gehad die dag dus 1 + 1 = 2.

Lekker naar huis, maar ja kindlief wilde toch nog een ijsje, ondanks de buikpijn. Omdat het toch al een rommeldag was dacht ik, we komen langs de MC dus waarom niet. Uiteindelijk werd het het wok restaurant, waar ik genoten heb van de sushi.


Joshua heeft niet zo heel veel gegeten, maar dat vond ik ook niet zo gek. Na een kopje thee, thuis,  was het bedtijd.
Samengevat, een heerlijke dag waarbij niets moet en alles mag, alles op zijn tijd, geen gehaast. Heerlijk.

Zondag was nog zo'n dag. Patrick weer aan het werk. Joshua en ik lekker in huis gerommeld en gespeeld.
In de middag zijn we naar de bioscoop geweest, voor Joshua de eerste keer.

  In 3D de film Turbo gekeken.


Normaal gesproken eten we op zondag altijd brood, maar doordat ik nog spinazie over had ben ik daar mee aan de slag gegaan:

Spinazie met zalm en spaghetti


Toch nog een gezonde afsluiting na een "feest weekend"



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen