Pagina's

vrijdag 23 augustus 2013

Weer een week voorbij

Wat vliegt de tijd, zo hebben we nog vakantie en zo zitten de jongsten al weer een week op school.
Het was wel weer een bevlogen week, drukte alom, ritmes vinden, manlief weer aan het werk, ga zo maar door.

Nu is het vrijdag, Patrick is aan het werk, en ik kan even lekker zitten. De week even de revue laten
passeren.



Maandag ochtend, Joshua en Danisha naar school, nieuwe juf, zelfde klasgenootjes..... Beiden zijn ze bekend met de juf die ze kregen, dus de juffen kregen ook een dikke knuffel en ze voelden zich helemaal thuis.
Tussen de middag was het net als vanouds...."Mam, mag ik bij iemand spelen of broodje eten?". Helaas was mijn antwoord Nee.. Ik wilde gewoon de verhalen horen van alles wat ze hadden gedaan.

En zo gaat het eigenlijk de hele week al, behalve dan dat ze al wel bij een vriendje/vriendinnetje hebben gegeten.

Ondanks dat de oudste twee nog niet naar school moesten, zijn ze toch met ons opgestaan zodat we weer gezellig met z'n allen konden ontbijten, bijbel konden lezen en wakker konden worden.

Als ik nu zo terug kijk valt het me eigenlijk weer reuze mee, maar eigenlijk kwam ik ook meteen in mijn ritme, en eigenlijk beviel me dat wel. Het is heel raar, maar er komt meer uit mijn handen als de kinderen op school zitten dan dat ze vakantie hebben, of ze dan wel of niet thuis zijn maakt niet uit. Het wil dan gewoon niet.
Nu was het weer "normaal". De was was al opgehangen en opgevouwen voordat de kinderen naar school gingen. Nadat ze op school zaten lekker het bos in met Micha om even de moestuin te bezoeken. Helaas veel slakken dit jaar, maar dat mag de pret niet drukken.

De informatie avonden op school hebben we ook meteen deze week gehad, komende week alvast een 10 minuten gesprekje met de juffen en dan is dat ook weer rond. Met een schone lei beginnen we op school.
Dat brengt met wel op het feit dat ik nu ook weer tijd heb voor mijn studie, en dat ik daar van de week weer mee ga beginnen.

Maar nu eerst weekend, lunches voor de kids bedenken en bakken, boodschappen doen en in de avond lekker met de voetjes omhoog.
Tenminste dat is de planning, of het gaat lukken weet ik nog niet...

Van de week heb ik lekker op het internet geneusd en flink wat recepten verzameld. Als je er even de tijd voor neemt kan je heel wat gezonde en lekker dingen vinden en dat doet me goed.
Alleen de lunchbox om alles mee te geven moet ik nog eens op de kop tikken voor de meiden, ik heb ze van de week wel al voorzien van een nieuwe beker, plastic flesjes komen er niet meer in.

Er is ook nog een gele maar die is mee naar sporten nu..

Lekker groot (800 ml) BPA vrij een reserve dop, nou daar komen ze het jaar wel mee door dacht ik zo... 

Maar voor nu is het weer even genoeg zo. 
Ik wens iedereen een fijn avond, en een goed weekend, tot gauw



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen