Pagina's

woensdag 13 maart 2013

Een ommekeer

Ik loop al geruime tijd (jaren) met mijn gezondheid te rommelen. Het is begonnen met mijn hormonen, maandelijks sloegen ze op hol.
Dit kreeg ernstige vormen toen ik echt niet meer te genieten was thuis en me ging afreageren na ienie minie gebeurtenissen.
In mijn zoektocht gaf mijn huisarts niet echt thuis, en heb ik veel op het internet zitten neuzen. Uiteindelijk ben ik bij een orthomoleculaire therapeute terecht gekomen die mij met voedings supplementen weer op de rit kreeg.
Dit heeft echt nog wel een tijdje geduurd hoor, en over is het nog steeds niet maar wel weer mee om te gaan.
Na de wisseling van huisarts vorig jaar, ben ik in een rollercoaster terecht gekomen. Er werd eindelijk naar me geluisterd en er werden ook stappen ondernomen.
Na bezoek aan de Maag-, lever- en darm- arts en de internist kwam er tocht wel uit dat ik een tekort heb aan vitamine D, B12, een lactose intolerantie en een prikkelbare darm.
Tja en dan..............

De afgelopen maanden ben ik het internet weer opgedoken om me meer te gaan verdiepen in dit soort "problemen". Waar ik al begonnen was met het schrappen van producten met E-nummers, niet meer uit pakjes kook, merk ik dat er eigenlijk veel meer is wat ons ziek maakt.
Daarbij merk ik ook dat er steeds meer mensen zijn die dit ontdekken en hier wat aan gaan doen.

Zelf zeg ik dat deze week een ommekeer brengt in mijn voeding.
De melk producten had ik al geschrapt, net zoals de vele producten waar lactose in zit (en dat zijn er veel, schrok er van)
E-nummers glippen er nog wel eens tussendoor, maar dat probeer ik toch zoveel mogelijk te voorkomen. Manlief is hier niet altijd blij mee want die maakt het niet zoveel uit ;-), maar ja; ik kook en doe vaker de boodschappen.....

Vandaag ben ik in de rust en in de sfeer van ommekeer begonnen. Ik had van de week een "brouwsel" gemaakt van pure chocolade en kokoscreme.
Een deel hiervan heb ik gemengd met ca. 100 gr. amandelmeel, 2 eieren en wat agave siroop en een cake(je) van gebakken.

zoals je ziet het is een heel kleintje geworden, maar probeersels doe ik altijd eerst maar even klein en dan groot, en deze gaat zekers een keer in het groot gemaakt worden ;-)

Van het overige chocolade - kokos mengsel hebben we bonbons gemaakt, een paar met een nootje erop en een paar zonder.


Door de kokos en de chocolade had ik nog wat dadels en noten gedaan, dit alles in de blender en vervolgens in de koeling op laten stijven. Omdat mijn vorm vol was heb ik van het restje nog 2 kleine reepjes gemaakt voor mijn dochter om mee naar school te nemen.
Heel gezond maar super lekker.

Tijdens het opstijven en bakken hebben we nog even een knutselwerkje voor school gemaakt


De kids gingen even spelen en toen heb ik nog even snel een eetbare lip scrub  (gepikt van pinterest) gemaakt.

Hierbij de link naar de gevonden website, waar ik recepten vandaan haal:
eet goed voel je goed


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen