Pagina's

zondag 9 september 2012

Zijn we echt????

Zijn we echt wie we zijn? zijn we wie we willen zijn? of zijn we wie God wil dat we zijn?
Toen ik tot geloof kwam, werd mij verteld dat als je gedoopt bent, je je oude leven kwijt bent en je nieuwe leven begint... Jaren later kwam ik tot ontdekking dat er nog wel een nuance verschil zit in dit verhaal.
Ja ik ben mijn oude leven kwijt en een nieuw leven begonnen, maar.......

Dit wil niet zeggen dat er niets is wat je uit je oude leven nog kan achtervolgen. Er zullen altijd nog dingen zijn waar je mee moet afrekenen.
Ik kwam tijdens een reis naar Londen tot ontdekking dat ik mijn vader, waar ik geen contact mee heb, vergeving moest geven maar ook vergeving moest vragen. Dit deed ik door een brief te schrijven, en gezien ik niet begreep waarom ik dit moest doen heb ik dit maar biddend gedaan. Terug in Nederland heeft het nog wel even geduurd voordat ik de brief postte, ook ik vergeet nog wel eens wat..
Toen ik de brief gepost had kreeg ik rust. Er was iets opgeruimd..

Zo heb ik gemerkt dat je vanuit je oude leven, werelds bent gaan denken. Ja ja ik zei werelds... 

Rom. 12:2  (NBG) 
U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is.

of (groot nieuws) 
loop niet mee in het gareel van deze wereld. U moet andere mensen worden met een nieuwe gezindheid. Dan kunt u beoordelen wat God wil, wat goed is en volmaakt en wat hem aangenaam is.

Om maar meteen even een grote stap te zetten; het werelds denken heeft bij de vrouw de emancipatie te weeg gebracht, maar is dit wel wat God van ons vraagt?
Vorig jaar ben ik gestop met werken, als ik dit aan mensen vertel verklaren ze me voor gek. Waarom zou je de hele dag met je kinderen en je huishouden bezig zijn, geen andere mensen om je heen willen hebben?!?!?!
Maar is dit wel echt zo.... Nee dit beeld zou ik graag de wereld uit helpen.

Langzaam aan ben ik aan het worden wie ik echt ben, God is aan het "kneden en vormen" en ik moet zeggen het bevalt me eigenlijk wel. Ondanks dat het soms giga moeilijk is om dingen te accepteren, is het achteraf wel altijd goed bevallen. Maar ja ik ben en blijf mens en strubbel dus wel eens tegen, het blijft lastig om je volledig over te geven en niet te weten wat je te wachten staat. Ondanks dat ik met enige regelmaat meemaak dat het toch altijd wel heel mooi en bijzonder is wat God voor mij in petto heeft.

Ik hoop en bid dat dit bij jullie ook het geval is, dat je de kracht kan vinden om steeds meer los te laten en God steeds meer de overhand te geven, zodat je mag en kan worden wat hij voor je in petto heeft. Ik voel me er steeds gelukkiger door. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar wel de moeite waard ;-)

1 opmerking:

  1. Wat een mooi blog, daar wist ik niets van...
    Vond dit een heel mooi stukje hierboven en ik hoop dat je nog meer gaat schrijven!
    Liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen