Pagina's

dinsdag 3 juli 2012

Rust nemen....

Vanmorgen had ik een "verplichte" rust ochtend, nou ja rust.... Groep 5 kinderen begeleiden tijdens de atletiekdag, oftewel op een trappetje in het zonnetje de hardloop tijden klokken.

Toen ik in gesprek was met een andere moeder, die naast me zat te klokken, besefte ik dat het eigenlijk wel goed was dat ik daar even zat, maar dat het giga moeilijk is om alles uit je hoofd te zetten.
Het drong tot me door dat ik eigenlijk best wel weer druk was geweest, op automatische piloot leefde, en dat is nou net niet wat ik wil.
Ondanks dat heb ik hele mooie momenten mogen beleven.



Vrijdag avond hadden we een aantal tieners bij ons thuis. Dit doen we om de week op vrijdag avond, en op de avond zelf bekijken we dan wat we gaan doen. Soms plannen we wel dat we met z'n allen gaan eten, maar nu was het een avondje "we zien wel waar God ons naar toe leid". We kwamen al snel op de vraag uit: Wat betekend 1johannes 5:16

Als iemand zijn broeder of zuster een zonde ziet begaan die niet tot de dood leidt, moet hij voor hem of voor haar bidden en zo de zondaar het leven geven. Dit geldt wanneer er sprake is van een zonde die niet tot de dood leidt. Er bestaat ook zonde die wel tot de dood leidt. In dat geval geldt mijn aansporing om te bidden niet. 17 Alle kwaad is zonde, maar niet elke zonde leidt tot de dood.


Tja daar zit je dan met een aantal 14 jarigen..... Het zette ons, Patrick en mij, even aan het denken en we hebben er lekker over door gekletst met z'n allen. 


Zaterdag hebben we een rommeldagje gehad, boodschappen gedaan, rondje markt, huis opgeruimd, wassen gedraaid. In de avond ben ik met de buurvrouw op pad gegaan, er was een feestje met een optreden van Ben Saunders. Het was lang geleden dat we op pad waren geweest dus dit was wel weer even gezellig zo'n avondje.


Zondag ochtend vroeg uit de veren, huisje nog even stof gezogen, koffie gezet, taart aangesneden en om 11:00 uur begonnen we met de huiskerk. Normaal gesproken gaan we naar Jeroen & Dieneke toe maar zijn hebben nu vakantie. We hebben een gezellige ochtend gehad en gepraat over de dingen die ons op dat moment in kwamen.
De rest van de middag ben ik bezig geweest met het regisseren van de tienerdienst komend weekend en een "vette bekken race" aan het uitwerken.
Hier kwam toch wel even iets meer tijd bij kijken dan gedacht.

En toen werd het maandag..... kids naar school, moeders aan de slag in huis, maar eerst even een time out genomen. Ik heb mezelf  "verplicht" om weer even een stapje terug te doen. Eerst maar eens bijbel lezen en dan weer verder.
Toen ik 's avonds in mijn bedje lag bedacht ik me dat ik best wel veel werk had verzet, zonder na te denken, maar in gebed te zijn. Toch overviel met het idee dat ik best wel druk was geweest, en dit trok door naar vanmorgen. 
Tot het besef kwam, daar op dat trapje, in het zonnetje, op de atletiek baan met de kids. 
Wat is het toch heerlijk om zo even te kunnen genieten van de natuur en alles wat onze vader ons gegeven heeft....

Spreuken 31:10
10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen